Zaalhockey

Zaalhockey zien we bij Hockeyclub Montfoort als verlengstuk van veldhockey. Een leuke en afwisselende hockeyvorm waarmee teams vanaf F3-tallen de winterperiode (december tot en met februari) overbruggen.

Zaalhockey draagt bij aan een betere ontwikkeling op gebied van motoriek en coördinatie doordat je sneller moet handelen en meer balcontacten krijgt. Het spelen van zaalhockey verhoogt de kwaliteit van het veldhockeyspel en houdt de conditie op peil gedurende de winterstop.

Het groepsproces, en daarmee het veldteam, blijft leidend gedurende de zaalcompetitie. Er vindt dus geen nieuwe teamindeling plaats.

Speel- en trainingsdata
De speeldata van de districtscompetities worden elk seizoen vastgelegd in de speeldagenkalender van het district. De wedstrijden worden op tijd en locatie ingepland door de districtscompetitieleiding, de vereniging heeft daar geen invloed op. Deze informatie is vanaf half november te vinden in de Standenmotor. Raadpleeg altijd het actuele programma van de standenmotor-zaalhockey van de KNHB.

De zaalhockeytrainingen vinden plaats in sporthal ‘Hofland’ op 5 zondagen voorafgaand aan de competitie, het trainingsschema wordt gepubliceerd bij het reguliere trainingsschema.

Handige links

Reguliere trainingsschema

Praktische informatie voor managers en coaches

Presentatie van de coachavond tactiek